Dag 12 tot eind reis. :) - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van George en Imara - WaarBenJij.nu Dag 12 tot eind reis. :) - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van George en Imara - WaarBenJij.nu

Dag 12 tot eind reis. :)

Blijf op de hoogte en volg George en Imara

28 Augustus 2017 | Thailand, Ayutthaya

12 mei: om een uur of 10:00 kwamen we aan in Chiang Mai. George ha een goeie tip gekregen voor een guesthouse, dus we hebben ons, na stevig onderhandelen (50 baht), door een tuctuc naar guesthouse Top North laten rijden. Ritje van een half uur die arme man. Een fantastisch hotel met zwembad voor slechts 300 baht!
Daar hebben we heerlijk aan het zwembad gezeten en na het douchen gegeten en rondgelopen door de stad tot we werden overvallen door een gigantische stortbui; de straten veranderden in rivieren! Dus hebben we lekkere koffie met cheesecake gegeten tot de regen was gestopt. In Chiang Mai hebben we ook weer een kickbokstent gevonden, waar we les zouden kunnen nemen..

13 mei: we hebben een scooter gehuurd bij Jan, een boer uit Gelderland die hier al 12 jaar woont. Rugtas van hem geleend en onze backpacks bij hem achtergelaten, waarna we op weg gingen naar Pai dik 135 km Onderweg nog een keer getankt en gestopt bij een marktje waar we een Rus spraken die ook Muy Thailessen volgt daar.
De weg die daarna kwam was echt een sprookje. Golvend wegdek vol met haarspeldbochten, steil omhoog en naar beneden, het was fantastisch! Onderweg zijn we tijdens het inhalen maar één keertje in de berm beland.
Na 2 uur de meest fantastische bochten te hebben gedraaid, kwamen we aan in Pai, waar we gekozen hebben voor The Purple Monkey, met een eigen bamboehut en een heel relaxte atmosfeer. Pai is een schattig dorp met kleine straatjes vol souvenirs en overal lekkere hapjes.
's Avonds hebben we bij het guesthouse gehangen, gitaar gespeeld en gezongen. Het was deze dag de feestdag van Boeddha, waarop hij geboren is, de verlichting bereikte en stierf. Er werd daarom geen alcohol geschonken. We gingen na middernacht eigenwijs op zoek naar een bar die weer open zou zijn, maar alles was dicht, dus gingen we weer naar huis met alleen flessen water en zakken chips.
In de bamboehut nog heel hard gelachen om de klamboe die vol zwarte dingetjes zat.

14 mei.
Rondgereden op scooter met jenny en morgan.
Watervallen, grot, canyon.

15 mei.
Terggereden naar Chiang Doa. Onderweg langs een hot spring gereden, naar binnen voor 100 baht ipv 400. Plotseling stortregen. Tijdens het schuilen blikseminslag, op 50 m afstand!
Heerlijk in een privé hot tub gebadderd en opgewarmd.
Toen verder. Chiang Doa was niets aan. Gelukkig wel de tweewekelijkse avondmarkt waar we superlekkere omelet met mosselen en pad Thai hebben gegeten.
Geslapen bij Kees/Guy in het lovehotel.

16 mei.
Rond 11 uur scooter afgeleverd bij Jan.
Kookcursus geboekt en nog even lekker aan het zwembadje gezeten. Opgehaald voor de kookcursus (curry, viskoekjes(!), pad thai, tom yam kung) en daarna afgezet op de avondmarkt. De hele avond weer heerlijk afgedongen en cocktails gedronken in een hoerentent.

17 mei. Op weg naar de bus naar Chiang Khong.
Pilletjes tegen wagenziekte gehaald en nog even langs de Mac. :)
Rond half 9 aangekomen in Chiang Khong, bij een lief vrouwtje in haar homestay (de garage) geslapen. Toen we onze tassen hadden neergelegd gingen we op zoek naar een eettentje. Tuc tuc geregeld voor de volgende morgen, samen met een Chinese chick en haar moeder. Toen naar een bar met een stel Amerikanen, hamertje tik gedaan..

18 mei.
Om 7:00 uur opgehaald met de tuc tuc en naar de boot gebracht. Eerst visum halen en een miljoen gepind!!!
Op de boot lam geworden met stel Britten.
Camera gejat. :(
Overnachting in preng pang??

19 mei weer terug op de boot. Afgezet bij een of ander dorpje, moesten tuc tuc nemen voor 20000 kip. Uiteindelijk naar 8000 betaald. Ha!
Hostel gezocht en daarna uurtje getukt. Naar de avondmarkt, opium gekocht.

20 mei rondgelopen door de oude binnenstad, over de bamboebrug gegaan en daar een paar uur gechilld.
Ook nog naar de top van de berg met de gouden klok geklommen.

21 mei naar foodmarket gegaan en superpittig ontbeten.
Daarna naar zwembad tot heel laat.

22 mei naar busstation gegaan. We waren daar om 12:30 uur maar de bus ging pas om 16:30 uur, dus we zijn weer naar het zwembad gegaan voor een paar uurtjes.

23 mei:
Om 4:30 uur pas aangekomen in Vientiane. Daar stond het vol tuctucs die ons wilden wegbrengen, maar als je eindelijk een prijs had afgesproken bleef hij nog wachten op nog meer mensen om in z'n driewieler te zetten. Na een kwartier te hebben zitten wachten in een tuc tuc zijn we onder protest van de bestuurder uitgestapt en een stukje gaan lopen, weg van het busstation en de wachtende tuc tuc drivers. 100 meter verderop reed er een tuctuc voorbij die ons voor minder geld dan de eerste afzette bij hostel Mixay uit de rough guide. Nog even heerlijk geslapen tot 12 uur.
Daarna rondgelopen door de hele stad, langs de Mekong en naar het nationaal monument, een goudgeelgeverfde toren in een klein parkje.
Ook onder de arc d'triomphe door gelopen, vervolgens gegeten bij het stadion, superlekkere stukjes varken gegeten!

24 mei:
Om 9:00 uur opgehaald bij een ander hostel voor de 'VIP-bus' naar Vang Vieng, die uiteindelijk pas om 11:00 uur vertrok, op z'n laotiaans.
Gratis tuc tuc gekregen naar een prima kamer.
Aan de rivier 'larp' gegeten, gehakt met groente.
Later nog hele slechte pizza gegeten en langs de bars, die waren superlief want iedereen was rond 22:00 al lam naar huis. en uitgegaan. Toen naar de club met alle laatste feestgangers uit het dorp. Paar mensen aan de paddo's.

25-5
Laat opgestaan en gaan tuben. Armbandje bij elk drankje, eerste bar was een shotgunfeest. Tweede bar frisbee. Derde bar tafeltennis en waterbasketbal, die was het leukst. Bij de vierde bar kwamen we al te laat aan om de tubes op tijd terug te brengen, dus we gingen maar verder tuben ipv met de tuc tuc terug. Nog 3 uur rondgedobberd met een amerikaan. Zingend in het donker op de rivier.

26-5 Uitgeslapen en naar the blue lagoon

27-5 Hele dag genikst, het regende overdag heel hard.

28-5 Bus naar Luang Prabang, en daar aangekomen gelijk de bus naar Phongsali, 24-urige busrit gemaakt!!! Veel ruimte gelukkig, eerste bus voorin, tweede bus de hele achterbank.

29-5 Aangekomen in Phongsali eerst getukt bij een guesthouse waar de kussens zwart waren, tukje gedaan, gedoucht en 's middags weer weggegaan. Geslapen in Phu Fa Hotel.
Lekker Chinees gegeten met kippenmaag en een gerechtje met varken dat wel lekker was.

30-5 wakkergemaakt door hanen om 5 uur 's ochtends.. Zoeken naar ontbijt zonder communicatie, onmogelijk!
Engelssprekende chick gevonden die ons aan noodlesoep kon helpen. Zelf eieren gekocht voor erin.

31-5 Op tour naar het Aka dorp!

1 juni zijn we wakker geworden in het Akadorp, wij geen kater onze gids Boun Han wel ziek van de drank.

2 juni bus naar de Vietnamese grens.
Aangekomen in Dien Bien Fu, waar we hebben rondgelopen als aliens. Iedereen wilde met ons op de foto. Gratis lift aangeboden gekregen door een knakker die zijn Engels wilde oefenen.

3 juni verslapen en lift gemist, dus door naar de bus naar Sapa. Daar aangekomen gelijk opgevangen door Ben Funny, die niet grappig was. Wel naar een chill hotel gebracht, het mooiste tot nu toe!
Nature grill gegeten, rondgelopen, followers gekregen. Hash met armband gekregen.

4 juni lekker dagje in bed gebleven en uit eten geweest, pastaatje en pork, daarna met gasten van het restaurant naar privé kamer in karaokebar gegaan.

5 Regen als een malle menu van 4 stukken vlees

6 juni watervallen gezien en gezwommen. Rondgereden met scoot en hotpot gegeten.

7 juni vertrokken om half 8 's ochtends met de bus naar het stadje waar een treinstation was. Trein naar Hanoi genomen.
Imara 's avonds naar vliegveld Hanoi, George op stap met Arie.

8 juni vliegen, 's avonds thuis.

11 juni terug naar Hanoi, 12 juni laat aangekomen en gelijk Brazilië-Kroatië gekeken.

Vrijdag 20 juni vertrokken van Cat Ba eiland, naar Ninh Binh.

Tour tussen de rietvelden met voetenroeivrouw.

Hue. Backpackers hostel en strand met katje. Scooter gehuurd voor de grootste grot. Scooter stuk, naar paradise cave.

Met trein terug naar Hue.

Naar Hoi An, lila homestay. Lantaarns in de rivier en strand.

Nachtbus naar da lat. Tour over platteland. Christian ontmoet.

Nachtbus naar Saigon. Mrs. Yang home sweet home. Warmuseum. Sky bar.

Chu Che tunnels. Massage.

Dagje mekong delta met Christian en vriendin.

Dag mekong tour.

6 juli vlucht naar Bangkok. Dezelfde dag bus naar Koh Tao.

7 juli aankomst Koh Tao en start duiken tm 12 juli.

12 juli naar Koh Phangan voor jungle experience, gratis, full moon party en waterfall party.

18 juli in Krabi. Hostel Boss&Benz, 180 baht. Brenda en fam tegengekomen.

19 juli naar Koh Phi phi. Dagje strand.
20 juli longbeach.
21 juli watersporttoer.
22 strand
23 boot naar Phuket. Night market met krokodil en rog! Daarna feest en pingpongshow.
24 weer feesten.
25 in bed!
26 vertrokken uit Phuket en via ander stadje naar nachttrein gegaan.
27 aankomst in Bangkok met trein, ingecheckt in new Siam 1 en naar Kao San road.
28 van Bangkok naar Siem Reap